Sjuka

Här hemma har vi alla varit sjuka nu. Hugo hade ju ögoninflammation och feber förra veckan och sedan blev Robert febrig i ett par dagar. Jag har varit magsjuk och kräktes hela natten mellan fredag och lördag. Och så Selma då..

Selma kräktes natten mellan onsdag och torsdag, hon verkade må bra i övrigt så vi trodde det bara var att hon var slemmig i halsen eller så. På torsdagen var hon som vanligt förutom att hon inte ville äta mat. Men så kom natten och då kräktes hon igen, och så varje natt efter det också. Feber hade hon i fredags men det gick över. Men hon har inte verkat må så bra, inte ätit någon vanlig mat bara lite ersättning och så kräktes hon på dagen igår också och fick feber igen. Varje natt har hon spytt ner hela sig själv och alla sina sängkläder minst en gång, och det är inga vanliga små bebisspyor så jag undrar vad det är med henne. En vanlig maginfluensa brukar väl inte hålla på såhär länge? Det är ingen förbättring än sålänge, snarare åt det sämre eftersom febern kom tillbaka igår också.

Tvättmaskinen går på högvarv här hemma och jag väntar på att bli uppringd av vårdcentralen så att jag kan rådfråga dom lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0