Bvc-kontroll Selma 15 månader

Idag har vi varit på bvc med Selma. Det gick så bra som det kan gå, hon växer på som hon ska. Det var en annan sköterska där idag eftersom Kerstin har semester och den andra är mammaledig. Jag tycker jättemycket om Kerstin och det är anledningen till att vi har kvar bvc i Ryd trots att vi flyttat och hon vi fick träffa idag var hur trevlig och bra som helst, så nu känns det ännu mer värt att åka dit istället för att byta till Valla. Nu är man ju inte där så ofta längre eftersom de är äldre nu men det kan ändå vara kul om man trivs med den man går till.

Vikt: 11110 gram
Längd: 81,4 cm

Efter kontrollen var vi kvar på öppna förskolan ett tag och lekte. Det tyckte dom var roligt. Vi var även med på sångstunden och Hugo fick vara med och välja en sång vi skulle sjunga, han valde "Pippi Långstrump".

Sen cyklade jag hem med barnen i cykelvagnen. Det är bra mycket tyngre att cykla än utan vagn men det funkar och är ett bra alternativ till buss. Dessutom tycker barnen det är kul. Selma somnade mot Hugos axel på vägen hem. Hon vaknade när vi kom fram och sedan åt vi lunch. Nu försöker jag dock få henne att somna igen, vilket inte går så bra. Men jag tycker inte att de 10 minuter hon sov i cykelvagnen kompenserar 1½ timme som hon brukar sova till middag. Hon kommer bli jättetrött senare idag om jag inte får henne att sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0