Onsdag 13/7

Helgen är redan förbi och snart är det helg igen, det är nästan hemskt hur fort veckorna går. Men vi har det väldigt bra om dagarna så då är det väl inte så konstigt, har man kul brukar tiden gå fort.

I lördags var vi bjudna på 4-årskalas, främst Hugo och Selma då. Det var Frans som fyllde år och kalaset ägde rum i en liten glänta i skogen som ligger här precis brevid. Det var jättemysigt att dom hade det i skogen och barnen lekte och hade det kul. Hugo hade valt present till Frans, det blev en lång röd buss som han blev jätteglad över. Det är bra att de har så lika smak vad gäller leksaker. Det var perfekt väder också, jätteskönt, soligt och varmt, men alldeles lagom i skogen.

På kvällen fixade vi lite plockmat och åt ute på balkongen. Sedan tog vi cyklarna och åkte iväg till trädgårdsföreningen och lekte ett tag innan läggdags.

I söndags var vi i trädgårdsföreningen och lekte och fikade på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi ut till Ikea. Vi kollade runt massor men med oss hem kom enbart en duschstång och en glasburk att ha sylt i. Barnen fick mat på Ikearestaurangen och jag och Robert åt jättegod mat senare när de hade lagt sig, fläskfilé, helstekta färskpotatisar i ugn med en massa goda kryddor och örter, bearnaisésås och en supergod sallad. Det är mysigt att få äta bara vi två ibland.

I måndags var vi mest hemma, Hugo sa att han ville det och då tyckte jag att vi kunde vara det eftersom det inte blivit så mycket hemmalek den sista tiden. Vi var bara iväg till lekparken en liten stund när vi skulle gå och handla.

Igår kokade vi jordgubbssylt, det var första gången för mig men den blev jättegod och jag längtar tills vi ska äta pannkakor, grädde och sylt nu. Sen gick vi ut i skogen och lekte och plockade bär, blåbär, smultron och hallon. En hel del hamnade i Hugo och Selmas munnar redan vid plockningen. De bär vi fick med oss hem fick dom äta efter middagen. På kvällen åkte jag iväg och simmade.

Idag har vi varit i en lekpark, Hugo och Selma hade jätteroligt och åkte rutchkana med varandra. Dom åkte och sedan spran dom upp och åkte igen, efter varandra, och ibland på varandra, men då bara skrattade dom. Dom är så himla söta ihop!

Hugo har nu varit blöjfri (förutom när han sover) i kanske två veckor, och den senaste veckan har det inte hänt en endaste olycka. Han är jätteduktig på att säga till när han behöver kissa och många gånger säger han inte ens till utan går och kissar själv. Det känns som att det går väldigt bra och jag tror att vi kommer att nå det mål vi har, att få honom blöjfri (dagtid) tills han börjar dagis. Det är klart att det kommer att komma bakslag, det är vi medvetna om, men nu går det hur bra som helst och det känns helt klart som rätt tidpunkt.

När det gäller kursen jag läser går det bra, dugga 2 är rättad och klar. Det känns bra! Nu är det bara en dugga och en inlämningsuppgift kvar innan kursen är slut.

I morgon eller på fredag kommer jag att få antagningsbesked för högskolan i höst, om jag kommer in på sjuksköterskeprogrammet eller inte. Väldigt läskigt känns det, och speciellt eftersom jag förmodligen kommer att få ett nej, och istället komma in på utbildningen i Norrköping. Och det är inte det jag helst vill, jag vill gå här i Linköping. Det är urval 1 som man får besked om 14-15 juli. Problemet med det här är som sagt att sannorlikheten är stor att jag inte får ett positivt besked i morgon, utan att jag istället kommer in i Norrköping. Och då måste jag tacka nej till den platsen för att ha möjlighet att komma in när antagningsbesked om urval 2 kommer, och då finns stora möjligheter att jag kommer in (men man kan ju aldrig veta säkert). Tackar jag "JA" stryks jag från listan i Linköping. Med andra ord, nervöst!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul ni haft det :) Vad kostar det att simma i tinnis? Älskar att simma,vi kanske kan göra det ihop nån dag. Kram

2011-07-14 @ 08:29:55
Postat av: Kristin

Vilken duktig kille som klarar sig utan blöja. Som sagt så kommer det bakslag men olyckor är olyckor:).



Vi ska också göra jordgubbssylt. Vi påbörjade den traditionen förra året. Det är så gott!

Var ni ock plockade jordgubbarna eller köpte ni dom färdigplockade? Vad fick ni betala per kilo? Ska nog iväg och plocka på söndag.

Ses imorgon utanför Kolmården. Det ska bli så trevligt och barnen kommer nog att älska det:).

2011-07-15 @ 20:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0