Veckan som gått!

I torsdags hade vi en mysig dag, jag och barnen. På morgonen gick vi ut och lekte i en lekpark och sedan gick vi iväg till ankdammen en stund. När vi skulle gå hem tog vi en annan väg än den vi brukar och plockade lite blommor som vi har satt i en vas på balkongen. Det var soligt och jätteskönt ute.



(De små bilderna är klickbara!)

På eftermiddagen gick vi till Valla gård och lekte i den stora lekparken där. Väldigt kul tyckte barnen, och även jag såklart eftersom de var så glada.



(Klickbara)

I fredags träffade vi Frans, Eina och Katrin på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi till en lekpark som även har plaskfontäner som man kan svalka av sig i (om man är barn). Där var det kul, men ingen av barnen badade utan vi lekte bara. På kvällen när Robert hade kommit hem gick vi och plockade lite röda vinbär som Hugo och Selma ville ha, båda älskar det och speciellt Hugo.

I lördags åkte hela familjen ut till Tornby. Kollade runt lite i affärer och var inne en sväng på Ikea. Vi tog cykelvagnen dit och det gick jättebra, Selma somnade på vägen hem lutad mot Hugos axel. Hon var så himla söt! På kvällen åt jag och Robert middag för oss själva ute på balkongen när barnen lagt sig, väldigt mysigt var det.

I söndags var inte vädret på topp men vi var badsugna så vi bestämde oss för att åka och bada i badhuset som enligt Robert var öppet till kl 18. När vi kom dit visade det sig dock vara stängt så då bestämde vi oss snabbt för att ta Tinnis istället, som ligger i anslutning till badhuset. Det var lite småkyligt i luften men i vattnet var det skönt, det är uppvärmt till 25-27 grader. Barnen tyckte det var hur kul som helst att bada så vi ångrar inte att vi gick dit trots det dåliga vädret. Jag simmade några längder i simbassängen som finns där också.

Hugo har blivit väldigt mycket modigare vad gäller allt den senaste veckan, han badar massor, åker rutchkana (om man håller honom i handen) och har till och med gungat, och gått på hängbroar alldeles själv! Det är stora framsteg för att vara honom. Allt detta vågade han ju för bara ett år sen men sen bara helt plötsligt ville han inte göra nått av det. Det har väl med åldern att göra antar jag

I måndags gick vi till Trädgårdsföreningen och lekte. Lekparken har varit stängd där hela våren p g a ombyggnad och renovering. Det hade blivit jättefint och fräscht.

I går var vi utanför Fridtunaskolan och lekte, det är ett stort lekområde där. Hugo och Selma lekte en hel del ihop, dom har börjat göra det och man blir så himla glad som förälder när man ser det. Det är lycka! Dom uppskattar verkligen varandra och är i 9 fall av 10 snälla och glada mot varandra. Hugo är väldigt omtänksam mot Selma och det är något som gör mig väldigt glad. Om hon gråter så hämtar han hennes gosekatt och ger henne. Om dom leker och Selma vill ha någon sak som han vill leka med försöker han hitta något annat som hon vill leka med istället (istället för att de börjar bråka), och det funkar ofta.

Dom skrattar och busar väldigt mycket med varandra och har kommit varandra otroligt nära nu när jag varit hemma med båda två sedan i februari. Och tänk snart är det slut på det, en månad kvar bara innan inskolningen börjar.

På kvällen cyklade jag iväg till Tinnis och motionssimmade, 22 längder i en 50 metersbassäng blev det så med andra ord 1100 meter. Jag har ingen aning om hur mycket man brukar simma eftersom jag inte brukar göra det men det kändes lagom för sedan trampade jag lite vatten och gick in och duschade och satt i bastun en stund och då blev jag klar och hann utan att stressa innan det var dags för stängning. Det var jätteskönt och det blev fint väder lagom tills jag kom dit.

Idag har vi lekt inne på förmiddagen och på eftermiddagen gick vi iväg till bakluckeloppisen som var i Folkets park. Vi fick med oss en grävmaskin som Hugo valde, 3 barnböcker, en pippi långstrump dvd (riktiga otecknade Pippi) och tre små djurtavlor som var helt nya i förpackning. Fanns en del fina grejer men också en hel del skräp. När Robert kom hem gick vi ut till dagisets gård här utanför oss och lekte tills det var läggdags.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka gullungar. Vad stor Selma har blivit.

Vi saknar er så mycket,jag gläds åt dig som kan göra så mycket med barnen, och jag som knappt kan gå, jag vill göra så mycket. Igår plockade jag ca 2 l jordgubbar och 25 st hallon, det är lycka.

Kram farmor

2011-07-07 @ 19:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0