Hemkomna

Vi har nyss kommit hem från Tinnis. Jag, Hugo och Selma gick dit vid ett, var där ett tag själva och sedan kom Katrin, Frans och Eina. Det var lite jobbigt precis när vi kom dit att vara ensam med båda barnen på en badplats, då Hugo stod och störttjöt för att han inte ville ha armpuffarna på sig samtidigt som Selma (utan armpuffar) sprang ut i vattnet. Efter en stund lugnade Hugo tillslut ner sig och vågade sig i vattnet och då hade vi jättekul och han trivdes verkligen i vattnet. Jag blev riktigt förvånad då han knappt badar när man är i badhuset. Det var jättekul och han ville inte gå hem.

Tinnerbäcksbadet är en konstgjord sjö samt en simbassäng mitt i centrala Linköping, vilket betyder att det bara tar ca 15-20 min för oss att gå dit. Perfekt för barn då det är som Hugo säger "en lekpark i vattnet" samt en vanlig lekpark en bit upp på stranden. Hoppas det är fint väder i helgen så att vi kan gå dit hela familjen.

Nu ska jag laga mat. Fläskfilégryta med tagliatelle!


Kommentarer
Postat av: Elin

Kul att du börjat blogga igen! Härligt att ni hitta till tinnis,perfekt att det ligger mitt i stan för alla som bor där eller inte har tillgång till bil. Vi får åka ut o bada i nån sjö nån dag när ni har bilen! Ha det bra i värmen,kram

2011-06-30 @ 12:35:52
Postat av: Anonym

Vad roligt för barnen och dig att det är bra väder.

Vi saknar er. Kram

2011-07-04 @ 12:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0