Onsdag 16/3

Nu har det varit helt dött här på bloggen ett tag men det har varit fullt upp med annat. Vi flyttade för 2½ vecka sedan och det gick jättebra. Vi har kommit i ordning ganska så bra, det är lite småsaker som ska upp på vinden alternativt hittas en plats åt, plus gardiner till vårt sovrum som fattas. Men det som är kvar att göra får tyvärr väntas med till helgen eller efter.

Robert har tentaperiod nu och är i skolan och pluggar kl 8-17 och sedan kommer han hem och äter och hjälper till lite och sedan åker han tillbaka till skolan igen och sitter där till kl 23, varje dag, så det hinner inte bli så mycket gjort här hemma. Och med två barn hemma är det inte lätt för mig att hinna allt för mycket heller, förutom det som redan behövs göras. På fredag har han tenta så då blir det förhoppningsvis lite mer gjort efter det. Fast å andra sidan jobbar han ju då och så kommer Linnea hit i morgon kväll och stannar till på söndag så då kan jag tänka mig att vi prioriterar att göra lite roligare saker istället.

Barnen har hunnit vara lite sjuka också med Feber i flera dagar och Hugo hade dubbelsidig öroninflammation, igen! och avslutade sin pencillinkur idag.

Igår och idag har vi varit på öppna förskolan i några timmar. Vi har åkt till Ryd eftersom det är så himla bra där, mycket bättre än den som ligger här faktiskt, och med betydligt mycket bättre öppettider. Vi lånade också en Fisher price pop up buss som spelar musik som både Hugo och Selma tyckte var så rolig och lekte med där. Dom har ett skåp med en massa leksaker som man får låna i två veckor. Vi har bara utnyttjat det en gång tidigare, när vi lånade lära gå-vagnen..

Jag har börjat träna också, på Friskis. Jympakort har jag köpt och jag är supernöjd, det är precis vad jag behöver. Man får sån energi av musiken och av alla andra som också tränar. Jag tränade i söndags och idag. I söndags var det ett Puls/bas-pass med extra fokus på kondition. Det var kul men jag kände inte att jag var särskilt trött och inte riktigt så utpumpad som jag vill vara efter att jag tränat och att jag hade velat ha mer styrka med.

Idag var det meningen att jag skulle gå på ett bas-pass igen eftersom jag anser mig själv som extremt otränad just nu men då hade jag tydligen sett fel och det passet jag tänkt gå på gick i Tannerfors och inte i Kanonhuset som jag var i. Eftersom jag ändå var där ville jag gärna träna så det blev ett medel70-pass istället, som jag var lite nervös för om jag skulle orka mig igenom. Men det gick galant och var mycket roligare än det jag var på i söndags, så jag kommer verkligen fortsätta med medelpass istället.

Det är riktigt kul att få komma iväg själv på någonting, och träna dessutom. I morgon lär jag ha grym träningsvärk, men det är så det ska vara!

I morgon kommer Elin hit också, det ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har också börja träna på Friskis. Jag skulle ha gått på mamma jympa igår och spinning idag men Jonathan har varit sjuk och Martin borta i jobbet. Det får bli något nästa vecka.



Vad trevlig att få besök av Linnea, det är inte så ofta som vi ser henne här eller att hon träffar våra pojkar, tråkigt men men.

2011-03-17 @ 09:03:01
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Härligt att ni har hunnit flytta! Hur bor ni nu? Hus, radhus, lägenhet?? :)



Duktig du är som har fixat träningskort!

Att träna är verkligen häääärligt :) iaf efteråt ;)

2011-03-17 @ 20:47:58
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Farmor

Du är den duktiga tjej som alltid. Blev Hugo sjuk sen jag var hos er? Hoppas vi ses snart, det var så roligt, vill gå ut i lekpark med barnen.

Kramar.

2011-03-20 @ 10:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0