Måndag 21/11

Idag har det varit en lång dag. Började skolan kl 8 och kom inte hem förrän kl 17, då Robert åkte tillbaka till skolan igen för labb till kl 21. På förmiddagen var det föreläsningar och på eftermiddagen hade vi kursdialog där man får ta upp de frågor man har till de kursansvariga.

Efter kursdialogen gick jag och några tjejer från klassen och satte oss och pluggade fysiologi. Det gick väl sådär för min del då studieambitionen inte var särskilt hög just då, och den smällen får jag ta nu istället, d.v.s. plugga tills jag ska gå och lägga mig..

När jag kom hem från skolan så åkte som sagt Robert iväg och jag och barnen lekte lite innan jag började med maten, som idag blev thaigryta med ris. Det blev jättegott! Jag hade bara färska grönsaker i istället för fryst wokmix som vi oftast har, och det blev ju självklart mycket mycket godare.

Efter maten busade vi lite, lekte doktor och läste Pippi Långstrump. Sedan var det dags för dom små liven att sova. Hugo var riktigt trött eftersom han inte sovit varken på dagis idag eller hemma igår. Vi försöker få honom att trappa ner med sovandet eftersom det ibland tar lite längre tid för honom att somna på kvällarna nu. Han är ju ändå över 3 år nu så det är ju inte så konstigt. Men faktiskt så märks det att han behöver sova ibland ändå för efter bara två dagar utan sömn på dagen så blödde han näsblod idag, och det gör han bara när han inte sovit middag. Jättekonstigt, men så är det. Hoppas det går över när han vänjer sig och kanske istället sover lite längre om nätterna.

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa i den just nu mycket tilltalande fysiologiboken..


Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad önskar sig barnen av tomten?

2011-11-21 @ 22:57:32
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jaa, men det där är så himla olika för Maja med storlekarna! Därför man får åka och byta kläderna minst fem gånger när man handlar ett klädesplagg till henne ;/ Klänningen på bilden, är storlek 98, och vissa saker hon har är 98/104, och vissa saker 86/92. Men endast 86 kan hon INTE ha, det är 92-98.

2011-12-01 @ 21:38:20
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Millah

Men åh, är det så alltså?! Vad skööönt! Tack för tipset, jag hade ingen aning..! Men nu känns det bättre! Finns det något man kan göra/smörja mot prickarna? Eller ska man låta dem vara?



Tack igen! Kram!

2011-12-15 @ 22:30:14
URL: http://millahsundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0