Lördag 3/9

Jag kan inte fatta att det redan är september! Sommaren har gått så fort samtidigt som vi hunnit göra mycket kul. Hösten är mysig den med så det gör mig inget att den börjar smyga sig på.

Min första skolvecka är nu avklarad och det har varit väldigt kul. De första två dagarna var allt fortfarande väldigt stressigt och snurrigt innan vi hade fått ihop allt vad gäller tider och dagislämning/hämtning, saker som ska kommas ihåg, som ska skickas med/tas hem ifrån dagis, mat som ska lagas osv. Det har ju tidigare varit mycket enklare då jag skött allt sånt själv när jag varit hemma. Hur som helst dag tre så kändes det som att man stod stadigt på marken igen och hade koll på saker och ting, vilket var en väldigt skön känsla.

Vi har inte riktigt kommit igång med kurserna än men vi har haft lite information och introduktionsföreläsningar samt rundvandring, gruppträff och lite sånt. Det känns som jag valt helt rätt och jag längtar verkligen efter att få sätta igång nu.

Det har även varit en del nollning på kvällarna för att vi i klassen ska lära känna varandra. Jag har inte varit med på riktigt allt men i måndags, tisdags och torsdags var jag med och det har varit kul.

På dagis har det gått jättebra hela veckan! När man kommer och hämtar dom så ser man att dom har roligt och det glädjer mig verkligen. På morgonen kan det fortfarande bli endel tårar när vi lämnar dom men de går över innan man ens hunnit gå runt huset (det hörs eftersom vi lämnar dom ute), men sedan är de glada och leker hela dagarna. Inga kissolyckor har hänt sedan start för Hugo heller så nu är det flera månader som han varit helt blöjfri och han säger till om han behöver gå på toaletten själv utan att man behöver fråga. Dom äter massor av mat också, även Hugo som aldrig åt mer än några tuggor när han gick på sitt förra dagis. Så förhoppningsvis trivs han bättre här. Det är kanske lite roligare att ta mat där dom går nu också eftersom de får gå och ta maten själva och sedan gå och fylla på själva när de ätit upp och vill ha mer.

Idag jobbar Robert till kl 14. Jag och barnen var ute i lekparken och lekte i förmiddags och sedan gick vi in och lagade mat, både Hugo och Selma åt som att de aldrig sett mat. Nu ligger båda och sover, Selma på balkongen och Hugo i sin säng. När Robert kommer hem vet jag inte vad vi ska hitta på. Igår var vi till badhuset och hade det skoj! Barnen är helt vilda i vattnet nu när vi varit där några gånger på så kort tid.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vad kul att du känner dig ladda att börja plugga!

2011-09-03 @ 20:20:00
Postat av: Anonym

Bra att brnen äter på dagis, glöm inte att du också måste äta. tar du mat med dig eller äter du i skolan?

Lycka till önskar farmor och farfar.

2011-09-04 @ 13:43:56
Postat av: Lina

Hej Sandra! Jo jag håller med- barnen växer ruskigt fort men det är härligt att se dem växa och utvecklas till egna små människor=) Va skönt att allt fungerar i vardagen för er, förstår inte hur ni hinner få ihop allting?! Jag är grymt imponerad och så hopaps jag att du kan undervisa mig i: Hur man får vardagen att funka med skola, jobb, 2 småttingar, lekpark,spännande matlagning, badhuset, biblioteket m.m m.m...... hahahaha=) Ha det bäst=)

2011-09-06 @ 12:51:09
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0