Söndag 11/9

Ännu en skolvecka avklarad och nu är även nollningsperioden slut. Igår var jag på finsittning på Nationernas hus och det var hur kul som helst. Det var massa roligt gyckel, god mat och trevliga klasskompisar. Jag kom nog inte hem förrän kl 3 inatt så jag var inte allt för pigg i morse. Vaknade dock vid kl 06.30 (då jag brukar gå upp) och kunde knappt somna om även om jag var dötrött. Kroppen är väl inställd på att jag ska gå upp då. Jag fick en lång sovmorgon och det var välbehövligt. Robert var ute i lekparken med barnen där också Frans, Eina och Reine var under förmiddagen.

På eftermiddagen gick vi över till Reine och Katrin så att barnen fick leka och vi umgås lite. Det var trevligt som alltid!

Igår var jag iväg med barnen och träffade Elin och Nova. Dom har nyligen flyttat så det var kul att få se deras nya fina radhus. Man saknar verkligen att ha en liten trädgård när man kommer hem till andra som har det, bara att öppna dörren och gå ut och sätta sig och barnen kan leka där, och för att inte tala om att grilla - det saknar jag verkligen! Det var hursomhelst jättekul att träffa dom och dom var även snälla och bjöd på lunch.

Veckan har bestått av skola, laga mat/städa/tvätta, umgås med barnen de få timmar man kan, plugga på kvällarna. Det är väl så vardagen kommer att se ut framöver, man hinner inte så mycket mer. Jag är dock övertygad om att jag kommer att få in lite bättre rutin vad gäller pluggandet, jag är fortfarande ovan vilket gör att det inte blir lika effektivt som det skulle kunna vara. Det ska det bli ändring på för jag känner att jag behöver åtminstone delar av kvällarna till att bara slappna av och inte tänka på skolan, som det är i nuläget är jag hyperstressad ända tills jag går och lägger mig. Inte bra!

Nu är det läggdags för min del. I morgon bitti ska jag möta upp min HEL-grupp i biblioteket för att leta reda på en massa bra litteratur.


Kommentarer
Postat av: Elin

Var jättetrevligt att ses :) Får komma och hälsa på er snart,Nova pratar om barnen ;) Kul att finsittningen var trevlig!:) Kram

2011-09-12 @ 07:09:09
Postat av: Anonym

Lycka till, det kommer att gå bra.

Kramar till er alla.

2011-09-12 @ 11:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0