Måndag 27/8

Idag har skolan dragit igång igen, tredje terminen. Jag har blivit frisk från den hemska virusinfektionen jag åkte på, men tyvärr har jag nu blivit förkyld istället. Ja, det märks verkligen att mitt immunförsvar inte är på topp just nu. I skolan idag fick vi en massa information om terminen och hur den är upplagd, vilket var väldigt givande för mig så att jag vet vad som kommer att ske innan förlossningen och vad jag inte kommer att kunna vara med på. Det verkar som en kul men intensiv termin som förmodligen kommer att resultera i en hel del pluggtimmar.
 
Magen växer och bebisen sparkar på där inne, precis som det ska vara med andra ord. Idag gick jag in i vecka 28 och det är nu bara 3 månader kvar till bebisen förväntas komma ut till oss. Jag tror dessa 10-14 veckor kommer att gå riktigt fort, jag vet hur fort en skolvecka brukar svischa förbi. Jag längtar som bara den nu och det känns så skönt att det inte är så långt kvar, eftersom jag även börjat få ont, förmodligen foglossning.
 
Jag har hämtat barnen från dagis för en stund sedan och nu ska jag ta tag i städning och matlagning här hemma trots att jag har noll ork idag, men det lär ju inte bli mer av den varan de kommande månaderna så det är bara att jobba på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0