Tisdag 14/2

I helgen har jag och Robert vart förkylda, inte alls kul att känna sig så orkeslös. I söndags kände vi oss dock piggare och gick hela familjen på barnteater, "Vem är någon?" hette föreställningen och det var en succé för barnen, särskilt för Hugo som skrattade massor. Teater kommer det absolut bli mer av för vår del! Efter teatern kom Rickard hit och lagade mat tillsammans med Robert medan jag gick ut på en långpromenad i det fina vädret, och det var riktigt riktigt skönt.

I morse när jag vaknade och kom ut i köket så låg där ett presentkort på medley och ett fint äpple som det står "I love you" på. Tanken med presentkortet är att jag länge sagt att jag vill börja simma igen (gjorde det i somras), men inte tagit tag idet än, och det hade Robert snappat upp. Jag blev jätteglad och ska gå och köpa simkortet så fort mitt ärr från TBC-vaccineringen läkt ut.

I går hämtade jag barnen kl 15.00 på dagis. Jag hämtar dom 2-3 ggr i veckan vid den tiden och det är verkligen den ultimata tiden tycker jag. Då har dom precis ätit mellis också så man kan hitta på något direkt efter dagis om man vill. Ibland är jag tvungen att ha barnen på dagis lite längre för att hinna plugga lite mer. Och ibland om jag känner att jag är ordentligt i fas i skolan och har egna studier så hämtar jag dom såklart tidigare eller har dom hemma hela dagen. Dagistiderna hänger enbart på mitt schema eftersom Robert alltid jobbar till kl 17.

Igår när vi kom hem byggde vi en mysig koja i Hugos rum där vi satt och läste böcker och sjöng en massa sånger tillsammans ur barnkammarboken. Dom var så duktiga båda två på alla sångtexter, jag blev riktigt imponerad, särskilt på hur mycket Selma kan som fortfarande är så liten.

Till middag blev det torskfileér som tillagades i ugnen med ett citron-och persiljesmör som jag gjorde, pressad potatis, broccoli och rivna morötter. Det blev jättegott och det tyckte barnen också.

Jag har setat och läst om immunförsvaret precis och snart ska jag iväg till skolan för föreläsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0