Torsdag 9/2

Nu känns det som jag fått ordning på allt som kändes som kaos sist jag skrev här, vilket är väldigt skönt.

I morgon kl 00.00 senast ska farmakologitentan vara inlämnad och jag börjar närma mig klar nu så det kommer inte att vara några problem.

Idag i skolan har vi haft färdighetsträning i subkutana och intramuskulära injektioner och sedan förberedde vi oss inför nästa tillfälle då vi ska öva på att sätta pvk, testade att göra det några gånger idag också. Färdighetsträningarna är det hitills absolut bästa med min utbildning tycker jag, man lär sig så otroligt mycket och det är en skön omväxling ibland att inte bara arbeta teoretiskt. Den 24 februari ska jag för första gången ha venprovtagning på människa. Vi ska få göra det på varandra och det ska bli riktigt kul att få testa, även om jag inte är lika sugen på att bli stucken själv.

Idag hämtade jag barnen från dagis sent, kl 17.00. Dom var dom enda barnen kvar och det kändes inte så kul men dom var glada trots allt. Dom lekte lite i en grus/snöhög på vägen hem och sedan när vi var hemma lagade vi tomatsoppa med fetaost och smörgås till det. Det var jättegott och Selma älskar den soppan och äter alltid flera portioner. Hugo å andra sidan smakar knappt, men han åt istället flera mackor.

Innan maten lyckades Hugo somna i soffan när jag höll på ute i köket och han blev inte så glad när vi väckte honom för mat. Han sa: "lämna mig ifred, jag vill vila i soffan", ja han är ju för söt i alla fall. Men det blev ingen mer sovning för honom för då tror jag inte att det hade varit så glada miner när det var läggdags istället. Det var ju inte så konstigt att han var så trött efter en lång dag på dagis.

Robert är iväg och spelar tennis med Rickard nu och jag sitter och försöker hitta motivationen att ta mig an det sista jag har kvar att göra på tentan.

När dom kommer hem ska vi spela en omgång settlers och äta semla. Mums!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du är duktig som fått ordning på allt .

Bjud farfar på tomatsoppa och se hans min.

Vad är pvk? Lycka till i fortsättningen.

Farmor

2012-02-10 @ 09:25:21
Postat av: Elin

Härligt att stressnivån sjunkit! Jag har en lugn med inskolning!

2012-02-10 @ 12:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0