Söndag 15/1

Nu har helgen redan svischat förbi. I onsdags var jag och provjobbade som sagt, det gick bra och jag fick jobbet. Ska jobba tisdag kl 14.30-20.30 och onsdag kl 07.00-14.00, det ska bli kul! Jag kommer att få gå bredvid några gånger men sedan är tanken att jag ska klara mig helt själv, vilket såklart känns lite läskigt ändå. Det är ju människor som ska tas om hand och då vill man ju gärna göra det bra.

I fredag var barnen lediga från dagis. Vi var iväg till sjukhuset på morgonen där jag tog två vaccin, tuberkulos och hepatit B. Barnen tyckte att det var roligt att få följa med mig dit och för en gångs skull få vara dom som inte fick någon spruta. Sedan var vi ute i en lekpark och lekte fram tills det var dags att gå hem och laga lunch. På eftermiddagen målade vi, lekte och hade det riktigt mysigt.

På kvällen kom Rickard hit och åt tacopaj och spelade Settlers, det var riktigt kul.

Igår så jobbade Robert. På kvällen kom Erik och Louise hit och spelade Settlers igen, ett strategispel. Mycket trevligt det med! Jag testade även på att göra små minipizzor som tilltugg, dom blev väldigt goda. När jag var hos Malin förra helgen hade hon gjort något liknande och dom var verkligen jättegoda så jag blev så sugen på att testa på att göra det själv. Jag hade dock inget recept att gå på men jag improviserade lite och som sagt, det blev jättegott.

Idag har vi varit i skogen med Reine, Eina och Frans och lekt vid en koja som vi byggde för någon vecka sedan. Barnen hade jättekul och sa att dom letade efter dinosaurieben, hehe. Efteråt gick vi hem till oss och åt lite mellis. Frans stannade kvar och lekte en stund extra när Reine och Eina gick hem och lagade mat. Då är det en stor fördel att man bor så nära varandra som vi gör.

Nu är Robert och Reine iväg och veckohandlar på Ica maxi och jag ska kolla på lite tv hade jag tänkt! 

I morgon ska jag och barnen träffa Louise, Liam och Elliot.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Vi spelar också Seatlers med några vänner, skitkul! Äger ni det spelet?

2012-01-15 @ 22:49:58
Postat av: Farmor Bettan

Det låter härligt men farmor vill ha bilder.

2012-01-16 @ 19:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0