Tiden räcker inte till..

Jag har så mycket att göra nu för tiden att jag knappt hinner med allt. Jag är otroligt stressad och är tvungen att bortprioritera saker som jag egentligen vill och borde göra. Det känns som att allt är ett enda kaos just nu. 2011 var ett stundtals väldigt stressigt år med flytt, distanskurser kombinerat med mammaledighet och sedan att vänja mig vid heltidsstudierna igen, samtidigt som Robert haft extremt mycket med skolan under hösten. Det har gått väldigt bra och jag lyckades med allt jag ville, men samtidigt är jag inte redo för samma stress och kämpande igen.


Skolan är jätterolig och det är inte alls något problem, men att hinna med allt det där andra samtidigt är inte alltid det lättaste. Ibland (eller väldigt ofta) känns det bara som att jag inte räcker till.


Nu ska jag snart ta bussen till Norrköping för föreläsning och köp av begagnad bok (farmakologi och farmakologisk omvårdnad). Den 10 februari ska vår farmakologitenta senast vara inlämnad och då kan det vara bra att jag har boken. Vi ska skriva om en beredningsform (läkemedelsform), jag har fått inhalationspulver, och får då välja ett valfritt läkemedel inom den kategorin som används till barn och ungdomar. Jag har bestämt mig för att skriva om Bricanyl® Turbuhaler® som används vid astma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har hur mycket tid som helst, så du får ta en halvtidspensionärsplats av mig.

Kramar Farmor

2012-01-31 @ 16:33:57
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Jaha, är lärarutbildningen grundskolelärare 4 år nu? Och bara förskola 3,5 år eller? Jag har funderat på andra klädbutiker, men det går dåligt för alla butiker nu här tycker jag. Trodde vi skulle gå mot bättre tider, men verkar som att vi är på väg ner i lågkonjuktur ännu mer..

2012-02-01 @ 13:06:57
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: elin

Jobbigt, testa att be om hjälp om du har någon som kan avlasta under en period. Det är ingen lätt kombination ni har just nu, men både jag och min man är ju civilingenjörer (M har läst exakt samma som Robert) och vår erfarenhet är att det blir enklare ju längre man kommer, så kanske lugnar det ner sig lite för honom snart?

2012-02-01 @ 20:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0