Tisdag 8/5

Idag har jag varit i skolan för första gången på länge, i och med praktiken som varit i tre veckor nu. Men nu är den andra halvan av klassen ute istället. Jag och Therese har förberett oss för vårt "Barn som far illa-seminarie" som vi ska ha på torsdag. Tillslut hittade vi vetenskapliga artiklar som nog blir bra till det, men det var inte lätt eftersom det skulle passa till boken vi läst. Snart blir det till att läsa igenom dom och skriva någon kort sammanfattning.

Igår gjorde jag en liten fältstudie på barnens dagis, jag kom dit ett par timmar innan jag skulle hämta dom och var med för att kolla hur barn kommunicerar och leker med varandra i olika åldrar. Nu lärde jag mig väl egentligen inget direkt nytt eftersom jag har två livs levande exempel hemma, men det var ändå bra att få se eftersom det blev ännu tydligare med alla barnen där. Både Hugo och Selma tyckte det var jätteroligt att ha mig där och Hugo sa att han ville att jag ska stanna en stund varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0