Selmas 2½-årskontroll

Nu på morgonen har jag varit med Selma på 2½-årskontroll. Hon var väldigt förväntansfull inför besöket då jag hade berättat att hon skulle få väga sig, mäta hur lång hon blivit och få kolla på lite olika leksaker som bvc-sköterskan har och berätta vad det är.
 
Det var första gången vi gick till Valla bvc eftersom vi precis listat om oss hit så att vi slipper åka en massa när vi snart kommer att gå till bvc ganska ofta. Då är det skönt att bara gå rakt över gatan. Dessutom har jag ju varit på min praktik på Valla vårdcentral och bvc och tycker att det är en väldigt bra vårdcentral, bättre än den vi hade innan.
 
Vi lämnade Hugo på dagis och sedan gick vi dit. Selma lekte massor i väntrummet och var på sitt absolut bästa humör under hela besöket. Jag var inte precis orolig för språktestet då hon pratar oerhört bra för sin ålder och det var även vad bvc-sköterskan sa. Hon sa att hon egentligen inte ens behövde ta fram sin lekväska och göra testet, men det gjorde hon ändå eftersom Selma gärna ville kolla i den. När hon hade kollat klart och pratat om sakerna i väskan så frågade Selma "Vad ska vi göra nu?", haha hon är så söt. Så då fick hon rita en teckning och visa att hon kunde hoppa. En redig och glad tjej enligt bvc-sköterskan!
 
Jag är väldigt nöjd med bvc-sköterskan trots att jag innan tyckte att det kändes lite sorgligt att vi inte skulle gå till Kerstin längre. Men nu är jag övertygad om att det kommer att vara kanonbra här också.
 
Selma väger nu 13,7 kg och är 95 cm lång. Vikten ligger precis på normalkurvan och längden precis ett snäpp upp, med andra ord följer hon sin kurva bra och precis som hon gjort innan.
 
Nästa fredag är det dags för Hugos 4-årskontroll!
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0