Torsdag 27/9

Dagarna går i en rasande fart, men samtidigt känns det som snigelfart när jag tänker på vilken vecka jag är i graviditeten. Vecka 32 den här veckan och 59 dagar kvar till beräknat idag.
 
Min mage är konstant spänd, inte av sammandragningar utan för att det känns som att den är sprickfärdig vilket får mig att bli lite orolig för hur det kommer kännas om 9 veckor, kanske 11 veckor om jag har lite otur. Bebisen känns jättestark och man kan verkligen känna hur mycket större den blivit, rörelserna gör mer och mer ont för att den känns så stor. Jag tycker det räcker med Selmas födelsevikt och hoppas att den här lilla kan hålla sig till MAX det.
 
Igår monterade jag dit vår nya ståbräda till den nya vagnen, det blev bättre än förväntat och Selma provåkte här inne i vardagsrummet.
 
Igår hämtade jag barnen tidigt från dagis, kl 13 och sedan gick vi direkt till busshållsplatsen för att åka till Elin och Nova på födelsedagskalas. Det bjöds på bullar och glass och var mycket trevligt. Det som var mindre trevligt var hemresan då det verkligen ösregnade! Både jag och barnen var helt genomblöta när vi kom hem trots ett (uruselt) regnskydd och en vattenavstötande jacka.
 
Väl hemma blev det snabb matlagning och bad för barnen innan godnattsaga och sovdags.
 
Ikväll blir det bullbak inför den stora dagen som inträffar nästa vecka, det vill säga Hugos fjärde födelsedag!
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahahaha jag bara skrattade när jag läste det här inlägget för jag vet precis hur du känner dig!!
Igår var jag i Lkpg hela dagen med barnen och hälsade på en väninna och hennes son. Hyfsat väder hela dagen men sen vi 17.30 när vi skulle gå till bussen spöregnade det=( Som tur är hade ju Charlie regnskydd över vagnen och Jag kom ihåg att ta med både softshelljacka och regnjacka till Vincent och gummistövlar till båda ( fråga mig inte hur jag kom ihåg det!!!) Men däremot jag var som en blöt katt efter väntan på buss, sen tåg och sen promenad hem i regnet....

2012-09-27 @ 10:28:34
URL: http://www.linarosell.bloggplatsen.se
Postat av: Kristin

Förstår vad du menar att det går samtidigt snabbt men ändå långsamt:). Ser fram emot att smaka på bullarna. Har en fråga... Går det bra om vi sover över hos er lördag till söndag nästa helg? Kram

2012-09-27 @ 22:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0